Category Archives: Błąd

DTC P0420 Ford

Katalizator ma za zadanie rozkładać szkodliwe zanieczyszczenia powstające podczas cyklu spalania w silniku benzynowym. Wykorzystując drobne sita z platyny i złota do filtrowania gazów spalinowych, katalizator jest w stanie zmniejszyć szkodliwe emisje. Katalizator posiada dwa czujniki tlenu. Jeden znajduje się na górze (przy wlocie spalin) katalizatora, a drugi na dole. Jeśli górny czujnik tlenu działa prawidłowo, jego odczyt… Read More »

DTC P0135

P0135 to błąd obwodu grzewczego czujnika tlenu (bank 1, czujnik 1). Ten kod błędu informuje kierowcę, że nastąpiła usterka w mechanizmie podgrzewania pierwszej sondy lambda, tej zainstalowanej przed neutralizatorem. Błąd p0135 można zidentyfikować za pomocą autoskanera lub autodiagnostyki (za pomocą spinacza do papieru i mrugającego licznika znaków kontrolnych na desce rozdzielczej). Ponieważ może nie być innych objawów wskazujących… Read More »

DTC P0441

Nowoczesne systemy operacyjne pojazdów zapobiegają przedostawaniu się szkodliwych emisji do atmosfery, ale nie zawsze tak było. Pierwsze normy emisji spalin opracowane przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA) pochodzą z lat 70. ubiegłego wieku. Przepisy te mają na celu zapobieganie emisji zanieczyszczeń powodujących powstawanie smogu. Układ kontroli emisji par (EVAP) jest podstawowym układem w pojeździe, którego zadaniem jest zapobieganie emisji… Read More »

DTC P0446

Wszystkie pojazdy są wyposażone w układ kontroli emisji par (EVAP), zaprojektowany specjalnie po to, by zapobiegać uwalnianiu toksyn do atmosfery. Po założeniu korka gazu paliwo wraz z toksynami zostaje uwięzione w środku. Opary paliwa przechodzą przez przewód odpowietrzający do pojemnika z węglem drzewnym, gdzie węgiel aktywny pochłania część spalin. Następnie elektroniczny moduł sterujący (ECM) pozwala zaworowi odpowietrzającemu wypchnąć… Read More »

Błąd EDC

Błąd EDC sygnalizuje usterkę w elektronicznym układzie sterowania wtryskiem paliwa w silniku wysokoprężnym. Błąd ten jest sygnalizowany kierowcy przez kontrolkę EDC o tej samej nazwie. Przyczyn tego błędu może być wiele. Główne z nich to zatkanie filtra paliwa, awaria wtryskiwaczy, awaria pompy paliwowej, dławienie się pojazdu, paliwo niskiej jakości itd. Zanim jednak zajmiemy się prawdziwymi przyczynami błędów paliwowych, należy… Read More »

DTC P0141

P0141 Błąd ogrzewania czujnika tlenu za katalizatorem! Podczas diagnozowania komputer wyświetla następujący komunikat: „P0141 Uszkodzona grzałka czujnika tlenu 2 (bank 1)”. Ten błąd jest bardzo podobny do podobnego, tylko z kodem p0135, który mówi, że uszkodzona jest pierwsza grzałka lambda (przed katalizatorem). Cechą wyróżniającą pojazd z błędem p0141 w pamięci jest tylko zmiana obrotów przy rozruchu zimnego silnika.… Read More »

DTC P0420

Kod błędu P0420 oznacza: „sprawność układu katalitycznego poniżej poziomu progowego”. Wskazuje to na bardzo niską wydajność katalizatora. Jeśli pojazd jest wyposażony w dwa katalizatory jednocześnie, ten błąd może być również oznaczony kodem P0420 dla Opel, Audi, Ford, Toyota, BMW i Volkswagen. W języku angielskim opis usterki brzmiałby: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) lub (Bank 2). Nietrudno… Read More »

DTC P0300

Kod błędu P0300 oznacza niewypał zapłonu, co jest skrótem od „Random cylinder misfire detection system” (System wykrywania niewypału w przypadkowych cylindrach). Jeśli usterka zostanie wykryta w określonym cylindrze, ostatnia cyfra P030x zmieni się na 1, 2, 3, 4 i tak dalej aż do 6 lub nawet 12, w zależności od tego, w którym „cylindrze” wystąpiła usterka. Zatem błąd… Read More »

DTC P0172

Błąd p0172 oznacza, że mieszanka jest zbyt bogata (lub układ jest zbyt bogaty). Oznacza to, że do cylindrów spalania podawana jest nadmiernie wzbogacona mieszanka paliwowa. Podobnie jak kod P0171, błąd bogatej mieszanki jest błędem systemowym. Nie oznacza to oczywistej usterki czujnika, ale ilość paliwa przekracza wartość graniczną. W zależności od przyczyny wystąpienia tego kodu błędu, zachowanie pojazdu może… Read More »

DTC P0130

Błąd P0130 jest wyświetlany podczas diagnozowania pojazdu i wskazuje na niskie napięcie w obwodzie czujnika tlenu (bank 1, czujnik 1). Ten kod oznacza usterkę sondy O2 B1 S1 i najprawdopodobniej będzie wymagał wymiany pierwszej sondy lambda, o ile nie występuje problem z układem wydechowym. Kiedy pojawia się błąd p0130? Kod błędu p0130 jest zapisywany w pamięci ECU, jeżeli… Read More »