Schemat bezpieczników Opel Insignia
Schemat bezpieczników Opel Insignia B
Schemat bezpieczników Opel Meriva B
Schemat bezpieczników Ford Fiesta
Schemat bezpieczników Renault Laguna 3
Schemat bezpieczników Opel Meriva A
Schemat bezpieczników Hyundai i20
Schemat bezpieczników Renault Espace 4
Schemat bezpieczników Nissan Qashqai J11
Schemat bezpieczników Nissan Qashqai J10

Witamy na stronie autokody.pl, która jest systematycznym katalogiem ze schematami skrzynek bezpieczników i przekaźników, pogrupowanych według marek i modeli pojazdów.

Nasz materiał przyda się wszystkim zmotoryzowanym. Wyjaśniamy, gdzie znajdują się bezpieczniki, do czego służą i jak je wymienić. Dzięki dostępności rozszyfrowania bloków przekaźników nie trzeba się domyślać lub ręcznie przeglądać, co odpowiadałoby za zapalniczkę, a co za światła lub oświetlenie reflektorów wnętrza. Teraz wszystkie obwody z instrukcjami są na naszej stronie.

Nie zawsze, to by pozbyło się problemu z samochodem, trzeba jechać do serwisu. Z pomocą naszego materiału poznasz dokładną lokalizację potrzebnego bezpiecznika i samodzielnie go wymienisz, a tym samym zaoszczędzisz sporo pieniędzy.

Skorzystaj z naszego doświadczenia w tej dziedzinie, przeczytaj nasze rekomendacje. A jeśli chcielibyście podzielić się swoją wiedzą, to Wasze komentarze są bardzo mile widziane.

Dlaczego bezpieczniki przepalają się?

Głównym powodem przepalenia bezpieczników jest ich przeciążenie. Może to być spowodowane podłączeniem dodatkowych urządzeń, zwarciami, postrzępionym okablowaniem, utlenionymi połączeniami i innymi przyczynami.

Głównym powodem przepalenia bezpieczników jest ich przeciążenie. Może to być spowodowane podłączeniem dodatkowych urządzeń, zwarciami, postrzępionym okablowaniem, utlenionymi połączeniami i innymi przyczynami.

Jak sprawdzić bezpiecznik?

W tym celu należy wyjąć go z urządzenia i wizualnie sprawdzić bezpiecznik pod kątem ciągłości; jeśli element bezpiecznikowy wewnątrz bezpiecznika jest uszkodzony, bezpiecznik przepalił się i musi zostać wymieniony. Druga opcja to sprawdzenie za pomocą multimetru.

Przepalony bezpiecznik po lewej stronie, sprawny bezpiecznik po prawej stronie