Bezpieczniki
- Bezpieczniki Audi
- Bezpieczniki BMW
- Bezpieczniki ciezarowki
- Bezpieczniki Citroen
- Bezpieczniki Ford
- Bezpieczniki Honda
- Bezpieczniki Hyundai
- Bezpieczniki innych marek
- Bezpieczniki Mazda
- Bezpieczniki Mercedes
- Bezpieczniki Nissan
- Bezpieczniki Opel
- Bezpieczniki Peugeot
- Bezpieczniki Renault
- Bezpieczniki Skoda
- Bezpieczniki Toyota
- Bezpieczniki Volkswagen
Witamy na stronie autokody.pl, która jest systematycznym katalogiem ze schematami skrzynek bezpieczników i przekaźników, pogrupowanych według marek i modeli pojazdów.
Nasz materiał przyda się wszystkim zmotoryzowanym. Wyjaśniamy, gdzie znajdują się bezpieczniki, do czego służą i jak je wymienić. Dzięki dostępności rozszyfrowania bloków przekaźników nie trzeba się domyślać lub ręcznie przeglądać, co odpowiadałoby za zapalniczkę, a co za światła lub oświetlenie reflektorów wnętrza. Teraz wszystkie obwody z instrukcjami są na naszej stronie.
Nie zawsze, to by pozbyło się problemu z samochodem, trzeba jechać do serwisu. Z pomocą naszego materiału poznasz dokładną lokalizację potrzebnego bezpiecznika i samodzielnie go wymienisz, a tym samym zaoszczędzisz sporo pieniędzy.
Skorzystaj z naszego doświadczenia w tej dziedzinie, przeczytaj nasze rekomendacje. A jeśli chcielibyście podzielić się swoją wiedzą, to Wasze komentarze są bardzo mile widziane.
Dlaczego bezpieczniki przepalają się?
Głównym powodem przepalenia bezpieczników jest ich przeciążenie. Może to być spowodowane podłączeniem dodatkowych urządzeń, zwarciami, postrzępionym okablowaniem, utlenionymi połączeniami i innymi przyczynami.
Głównym powodem przepalenia bezpieczników jest ich przeciążenie. Może to być spowodowane podłączeniem dodatkowych urządzeń, zwarciami, postrzępionym okablowaniem, utlenionymi połączeniami i innymi przyczynami.
Jak sprawdzić bezpiecznik?
W tym celu należy wyjąć go z urządzenia i wizualnie sprawdzić bezpiecznik pod kątem ciągłości; jeśli element bezpiecznikowy wewnątrz bezpiecznika jest uszkodzony, bezpiecznik przepalił się i musi zostać wymieniony. Druga opcja to sprawdzenie za pomocą multimetru.
Przepalony bezpiecznik po lewej stronie, sprawny bezpiecznik po prawej stronie