DTC P0340

Błąd P0340 oznacza usterkę elektryczną w obwodzie czujnika położenia wałka rozrządu (bank 1).

Czujnik położenia wałka rozrządu oblicza prędkość i położenie wałka rozrządu podczas jego obrotu i wysyła sygnał do modułu automatycznego sterowania (PCM). PCM wykorzystuje otrzymane informacje do sterowania wtryskiem paliwa i momentem zapłonu.

Jeśli PCM nie otrzyma lub otrzyma błędny sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu, nie będzie w stanie dokonać niezbędnych regulacji. W takim przypadku błąd P0340 zostanie zapisany w pamięci PCM, a na desce rozdzielczej pojazdu zapali się lampka kontrolna Check Engine.

Przyczyny błędu P0340

  • Zwarcie, korozja lub uszkodzenie przewodów czujnika położenia wałka rozrządu
  • Zwarcie, skorodowane lub uszkodzone złącze czujnika położenia wałka rozrządu
  • Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu
  • Usterka czujnika położenia wału korbowego
  • Awaria PCM

Jakie są objawy błędu P0340?

  • Zapala się kontrolka Check Engine
  • Problemy z uruchomieniem silnika (pojazd może mieć trudności z uruchomieniem lub nie uruchamiać się w ogóle)
  • Nierówna praca na biegu jałowym lub zgaśnięcie silnika
  • Brak zapłonu w cylindrach silnika
  • Utrata mocy silnika

Jak mechanik diagnozuje błąd P0340?

Diagnozując ten kod błędu, mechanik wykona następujące czynności

  • Odczytaj wszystkie kody błędów zapisane w pamięci PCM za pomocą skanera OBD-II.
  • Sprawdź okablowanie czujnika położenia wałka rozrządu pod kątem zwarć, korozji i uszkodzeń.
  • Sprawdzić złącze czujnika położenia wałka rozrządu pod kątem zwarć, korozji i uszkodzeń
  • Sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu pod kątem uszkodzeń
  • Sprawdzić integralność obwodu czujnika położenia wałka rozrządu
  • Usunąć wszelkie błędy zapisane w pamięci PCM wraz z błędem P0340.
  • Sprawdź napięcie czujnika położenia wałka rozrządu za pomocą skanera lub oscyloskopu.
  • W razie potrzeby wymień czujnik położenia wałka rozrządu.
  • Jeśli czujnik położenia wałka rozrządu i powiązane elementy elektryczne nie wykazują żadnych nieprawidłowości, problemem może być uszkodzony moduł PCM. W takim przypadku należy wymienić lub przeprogramować moduł.

Najczęstszym błędem w diagnozowaniu kodu P0340 jest zaniedbanie sprawdzenia okablowania elektrycznego i złączy przed wymianą czujnika położenia wałka rozrządu.

Innym błędem jest wykluczenie możliwości zapłonu w cylindrach silnika i awarii czujnika położenia wału korbowego.

Jak poważny jest błąd P0340?

Usterka P0340 jest uważana za dość poważną, ponieważ może powodować problemy z silnikiem. Pojazd może mieć trudności z uruchomieniem lub nie uruchamiać się w ogóle. Może również wystąpić utrata mocy silnika.

Aby zapobiec uszkodzeniu innych elementów silnika i uniknąć niebezpiecznej sytuacji na drodze, w przypadku wykrycia błędu P0340 zaleca się jak najszybsze skontaktowanie się z wykwalifikowanym technikiem w celu zdiagnozowania i usunięcia błędu.

Jakie naprawy mogą usunąć błąd P0340?

  • Naprawić lub wymienić okablowanie czujnika położenia wałka rozrządu
  • Naprawa lub wymiana złącza elektrycznego czujnika położenia wałka rozrządu
  • Wymienić czujnik położenia wałka rozrządu
  • Wymiana czujnika położenia wału korbowego
  • Usunąć usterkę kąta wyprzedzenia zapłonu (jeśli występuje) przed wymianą czujnika położenia wałka rozrządu.
  • Wymiana lub przeprogramowanie PCM

 

Tomasz Rutkowski | 21 marca, 2022
Nikola
Author: Nikola

Witam na mojej stronie internetowej. W tym miejscu dzielę się moimi poradami dotyczącymi naprawy samochodów. Strona dla przyjaciół z Polski.

2 thoughts on “DTC P0340

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *