Problem: włożyłem kartę do gniazda karty, nacisnąłem przycisk uruchamiania, zatrzask blokady kierownicy zatrzasnął się, zapłon się włączył. Miga kontrolka immobilizera, samochód nie chce ruszyć. Diagnostyce brakuje +15 po zablokowaniu.
Oto kilka wskazówek, co można zrobić:
- Sprawdź za pomocą skanera diagnostycznego, czy immobilizer pozwala na uruchomienie silnika, problem może tkwić w pilocie, spróbuj wymienić w nim baterię.
- Po włączeniu zapłonu lampka immobilizera powinna już zgasnąć (a nawet musi zgasnąć, jeśli samochód jest w pełni sprawny). Jest więc stuprocentowo pewne, że silnik nie uruchomi się, ponieważ immobilizer nie zezwala na uruchomienie silnika. Trzeba „kopać” i patrzeć tylko w tym kierunku. Może udać się do stacji obsługi w celu odblokowania immobilizera.
Oto, co piszą nasi goście: naciśnięcie przycisku rozruchu powoduje aktywację zatrzasku blokady kierownicy, zespół przyrządów włącza się, ale miga lampka immobilizera, a na wyświetlaczu pojawia się napis servis i dymek (poduszka powietrzna). Kiedyś uruchomiłem silnik, wymuszając podłączenie + akumulatora przez lampę 70 W do bezpiecznika f5 w stacyjce i odpaliłem, ale teraz nawet ten zabieg nie działa. Po podłączeniu zasilania do bezpiecznika lampka immobilizera świeci się w sposób ciągły.
kupić