Schemat bezpieczników Peugeot 508 (2018-2024)

Peugeot 508 drugiej generacji produkowany był w latach 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024. W tym czasie model przeszedł lifting. W tym poście znajdziecie opis bezpieczników i przekaźników Peugeota 508 2 wraz ze schematami blokowymi, ich lokalizacją oraz zdjęciami przykładów wykonania. Podkreślmy bezpiecznik odpowiedzialny za zapalniczkę.

Przeznaczenie bezpieczników w blokach, a także ich liczba może różnić się od przedstawionych i zależeć od roku produkcji, poziomu wyposażenia elektrycznego (ECO / FULL) i regionu dostawy Twojego samochodu.

Peugeot 508 (2018-2024) bezpieczniki w kabinie

Skrzynka bezpiecznikowa

Główna skrzynka bezpieczników znajduje się po lewej stronie w dolnej części tablicy rozdzielczej.

Aby uzyskać dostęp należy zdjąć osłonę zabezpieczającą lub szufladę na drobne przedmioty. W pojazdach z kierownicą po prawej stronie urządzenie to znajduje się w schowku.

Sama skrzynka bezpieczników będzie wyglądać mniej więcej tak.

Schemat

Opis

1 Lusterko wewnętrzne / Elektryczne wspomaganie kierownicy / Selektywna kontrola jazdy / Radar / Układ wydechowy Diesel
3 Moduł kontroli położenia przyczepy
4 Alarm
5 Myjka do szyb (przód/tył)
6 Myjka do szyb (przód/tył)
7 Tylne gniazdo USB
8 Tylna wycieraczka
10 Zamek drzwi/zamek drzwi tylnych
11 Zamek drzwi/zamek drzwi tylnych
12 System Stop-Start / Moduł złącza diagnostycznego / Układ hamulcowy
13 System informacyjno-rozrywkowy / system klimatyzacji
14 Syrena alarmowa
15 System kontroli klimatu
16 System start-stop/hamulec
17 Tablica przyrządów
18 Asystent parkowania
19 Układ elektryczny kolumny kierownicy / elementy sterujące na kierownicy
21 Alarm antykradzieżowy
22 Kamera / czujnik deszczu / automatyczne sterowanie oświetleniem
23 Przypomnienie o pasie bezpieczeństwa
24 Automatyczna skrzynia biegów / zaawansowany asystent parkowania / system panoramicznego widoku
25 Poduszka powietrzna
26 Elektroniczna kontrola stabilności
27 Alarm
28 Moduł OnStar lub BTA
29 System informacyjno-rozrywkowy
32/31 Zapalniczka /gniazdo przednie
34 Ogrzewana tylna szyba / Ogrzewana przednia szyba / Ładowanie indukcyjne
35 Moduł włącznika świateł/złącza diagnostycznego
36 Oświetlenie

Bezpieczniki 31/32 odpowiadają za działanie zapalniczki.

Skrzynka bezpieczników i przekaźników

Blok ten znajduje się za główną skrzynką bezpieczników.

Przykład zdjęcia

Schemat

Rozszyfrowanie

F1 40A Nagrzewnica/odmrażanie tylnej szyby
F2 10A Podgrzewane lusterka zewnętrzne
F3 30A Elektryczne szyby – przednie
F4 10/15A Składane lusterka boczne / Regulowane lusterka zewnętrzne
F5 30A Elektryczne szyby tylne
F6 Gniazdo w bagażniku
F7 20A Podgrzewane siedzenia
F8 Skrzynka bezpieczników (prawa strona deski rozdzielczej)
F9
F10
F11 20A Funkcja masażu przedniego siedzenia
F12 Wzmacniacz hi-fi 25A
Przekaźnik
R01 Przekaźnik ogrzewania siedzenia
R02 Przekaźnik okna elektrycznego
R03 Przekaźnik ogrzewania/odszraniania tylnej szyby
R04
R05
R06
R07

Dodatkowy blok

Dodatkowa skrzynka bezpieczników jest zainstalowana pod tablicą rozdzielczą po stronie pasażera.

Schemat

Zamiar

  • F36 – 30A Dach panoramiczny
  • F37 – 30A Zasłona panoramicznego okna dachowego
  • F38 – 30A Fotele elektryczne
  • F39 – 30A Elektryczny moduł tylnych drzwi
  • F40 – 25A Ogrzewanie dodatkowe

Peugeot 508 (2018-2024) bezpieczniki pod maską

Skrzynka bezpieczników i przekaźników

W komorze silnika pod maską po lewej stronie obok akumulatora znajduje się skrzynka bezpieczników i przekaźników. Przykładowy dostęp pokazano na schemacie.

Zdjęcie

Schemat

Przeznaczenie

F1 Wentylator klimatyzatora 40A
F2 60A Komputerowy układ ABS/ESP
F3 80A Wewnętrzna skrzynka bezpieczników 3
F4 Komputerowy układ ABS/ESP 30A
F5 Inteligentny zespół przełączników 50 A (prawe kierunkowskazy, przednie prawe boczne światła obrysowe, prawe światło stopu, lewe światło cofania, prawe światło przeciwmgielne.) 20 A Ogrzewana przednia szyba
F6 60A Jednostka sterująca dwubiegowym wentylatorem chłodzącym (GMV) 20A Kalkulator BVA AxN8 – Kalkulator BVA Ax6III (termiczny)
F7 Inteligentna skrzynka rozdzielcza 70A
F8 15A Sterowanie silnikiem Pompa paliwa, termostat sterowany pilotem – zawór elektromagnetyczny pompy oleju (przepłukiwanie EC – elektryczny zawór elektromagnetyczny – przepływomierz powietrza dolotowego – czujniki tlenu (EP6FADTX), termostat sterowany pilotem – przełączane zasilanie wodą, elektryczny zawór elektromagnetyczny (EP6FDT) 20A Silnik komputerowy (dla EB2DT lub EP6FDT) l Sterowana pompa wspomagająca (dla DV6F lub DW10F)
F9 15A Pompa podnosząca ze sterowaniem (DW10F), zawory wlotowe i wylotowe v zawory elektromagnetyczne – Termostat sterowany – Zawór elektromagnetyczny pompy olejowej (przepłukiwanie EC – Elektryczny zawór elektromagnetyczny – Przepływomierz powietrza dolotowego – Czujniki tlenu (EP6FADTX), Termostat sterowany – Elektryczny elektrozawór przełączany zasilania wodą Zawór (EP6FDT)
F10 15A Komputer silnika – Elektrozawór pompy sterującej przepływem oleju napędowego – Zawór elektromagnetyczny sterujący ciśnieniem turbosprężarki (DV5R i DW10F) – Termostat S (DV5R) – Nagrzewnica przedmuchowa – Regulowane zawory elektromagnetyczne zaworów dolotowych i wydechowych (EP6FADTX) – Płukanie cylindra – Podniesione czujniki tlenu (EB2ADTS) )
F11 20A Komputer silnika
F12 5A Instruments – Przekaźnik GMV – Istars – DMTC, elektryczne chłodzenie wodne z turbodoładowaniem (EB2ADTS i EP6FADTX), inteligentna jednostka serwisowa (EP6FADTX)
F13 Inteligentna skrzynka rozdzielcza 5A
F14 5A Blokada poziomu naładowania akumulatora
F15 20A Szyba przednia podgrzewana elektrycznie
F 16 15A Światła przeciwmgielne 10A Światła do jazdy dziennej
F17 10A Diagnostyka przekaźnika GMP BFRM – BSI1 – Komputer silnika – Czujnik dolnego Nox (wtryskiwacze DV5R i DW10 (DV5R)
F18 10A Światło drogowe prawego reflektora
F19 10A Światło drogowe lewego reflektora
F20 30A Komputer silnika l Pompa ładująca (dla ER6EDT) – cewki zapłonowe (EB2ADTS i EP6FADTX)
F21 Rozrusznik 30A
F22 Rezerwa 40A – Taksówka
F23 Rozrusznik/generator 40A
F24 40A Skrzynka bezpieczników w kabinie pasażerskiej 5
F25 40A Wewnętrzna skrzynka bezpieczników 3
F26 Grzejnik 15/20A
F27 25A Inteligentny moduł przełączający (Prawe światło mijania – Prawe światło cofania – Lewe światło przeciwmgielne – Tylne lewe światło pozycyjne – Trzecie światło stopu.)
F28 30A Zasilanie pompy mocznika i rezystora grzejnego rurki mocznika (UCE lub DV5R) – Czujnik Nox (DW10F) – Komputer silnika (EP6FADTX) – (BlueInjection, AdBlue)
F29 Wycieraczka 40A
F30 80A Jednostka podgrzewania wstępnego
F31 80A Jednostka przełączająca i zabezpieczająca
F32 80A Wspomaganie kierownicy, Lewe światło mijania – Statyczne kierunkowskazy – Boczne kierunkowskazy – Lewe kierunkowskazy – Przednie lewe i tylne prawe światła pozycyjne – Lewe światło stopu – Oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Przekaźnik
R1 Komputer sterujący silnikiem / Diesel Euro6 (zasilanie modułu SCR)
R2 Sprężarka klimatyzacji/podgrzewana szyba przednia
R3 Rozrusznik / przygotowanie termiczne
R4 Światła przeciwmgielne/światła do jazdy dziennej
R5 Wentylator klimatyzatora
R6 Rozrusznik
R7 Przednia wycieraczka
R8 Przednia wycieraczka
R9 Reflektory

Blok baterii

Do dodatniego bieguna akumulatora podłączony jest blok bezpieczników dużej mocy.

Schemat

Zamiar

  1. 60A – Elektryczna jednostka sterująca silnikiem wentylatora dwubiegowego
  2. 100A – Skrzynka bezpieczników
  3. 80A – Wspomaganie kierownicy
  4. 80A – Wewnętrzna skrzynka bezpieczników
  5. 80A – Wewnętrzna skrzynka bezpieczników

Jeśli znajdziesz błąd lub masz coś do dodania, napisz w komentarzach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *