Schemat bezpieczników Toyota Yaris 2

Toyota Yaris drugiej generacji produkowana była w latach 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 i oznaczona była jako P90. W tym czasie model przeszedł zmianę stylizacji. Samochód ten był dostarczany na cały świat. W niektórych krajach znana jest także jako Toyota Vitz/Toyota Belta.

Charakterystyczną cechą modeli jest strona, po której znajduje się kierownica. W tej publikacji można znaleźć opis lokalizacji elektronicznych jednostek sterujących, przeznaczenie bezpieczników i przekaźników Toyoty Yaris / Vitz / Belta 2 wraz ze schematami blokowymi i przykładami fotograficznymi ich realizacji. Zwróć uwagę na bezpiecznik zapalniczki.

Umiejscowienie bloków i przeznaczenie znajdujących się w nich elementów może różnić się od prezentowanego. Sprawdź oznaczenia elementów na podstawie swoich schematów na okładce bloku.

Toyota Yaris 2 bezpieczniki w kabinie

Nastrój

Ogólny układ jednostek sterujących w kabinie

Ruch lewostronny

Kierownica prawostronna

Opis

  1. Przekaźnik tylnych świateł przeciwmgielnych
  2. Skrzynka bezpiecznikowa
  3. Przekaźnik przednich świateł przeciwmgłowych
  4. ECU głównego korpusu
  5. z systemem wejścia i uruchomienia: przekaźnik pomocniczy (ACC)
    bez systemu wejścia i uruchomienia: przekaźnik pomocniczy (ACC Cut)
  6. Dodatkowa skrzynka bezpiecznikowa
  7. Blokada kierownicy ECU
  8. Sterownik wspomagania kierownicy
  9. ECU ręcznej skrzyni biegów wielotrybowej
  10. Przekaźnik rozrusznika (ST CUT)
  11. LHD: Przekaźnik świateł drogowych
  12. ECU zarządzania energią
  13. Zatrzymaj i uruchom ECU
  14. Blok przyłączeniowy
  15. Wzmacniacz klucza transponderowego
  16. Centrum montażu czujnika poduszki powietrznej
  17. ECU blokady zmiany biegów
  18. Wzmacniacz klimatyzacji
  19. Blok przyłączeniowy
  20. RHD: ECU ostrzegający przed kradzieżą
  21. RHD: kierunkowskaz
  22. RHD: System ostrzegania przed kradzieżą ECU (TMC, produkowany od sierpnia 2008 r.)
  23. RHD: ECU podwójnego zamka drzwi

Skrzynka bezpiecznikowa

Znajduje się pod tablicą rozdzielczą, aby się do niego dostać, należy zdjąć osłonę zabezpieczającą.

Ruch lewostronny

Kierownica prawostronna

Schemat z okładki bloku

Zdjęcie przykładowego wykonania

Schemat

Zamiar

1 10A TAIL – boczne światła obrysowe, światła postojowe, światła tylne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa
7.5A PANEL2 – Układ immobilizera silnika, układ wjazdu i uruchamiania, przednie światło przeciwmgielne, oświetlenie, przypomnienie o świetle, wielotrybowa manualna skrzynia biegów, tylne światło przeciwmgielne, rozruch, blokada kierownicy, światło tylne, bezprzewodowe sterowanie zamkiem drzwi
2 7.5A PANEL1 – Oświetlenie, sterowanie oświetleniem tablicy przyrządów, miernik i wskaźnik
3 7,5A A/C – Ogrzewana tylna szyba, klimatyzacja
4 20A D DRZWI – Podnośnik szyby
5 20A RL DRZWI – Elektryczne okno pasażera z tyłu (lewa strona)
6 DRZWI 20A RR – Okno elektryczne pasażera z tyłu (prawa strona)
7
8 15A CIG – Zapalniczka, gniazdo
9 7,5A ACC – System zamka drzwi, zewnętrzne lusterka wsteczne, system audio
10
11 10A ID/UP /MIR HTR – Wielopunktowy układ wtrysku paliwa / sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa / Podgrzewane lusterka
12
13
14 7,5A RR FOG – Tylne światła przeciwmgielne
15 7.5A IGN – wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa, układ immobilizera silnika, układ poduszek powietrznych SRS, system klasyfikacji pasażerów na przednich siedzeniach
16 7,5A MET – Przyrządy i czujniki
17 15A P S-HTR – Ogrzewanie foteli
18 15A D S-HTR – Ogrzewanie foteli
19 20/25A WIP – Wycieraczka
20 15A RR WIP – Wycieraczka tylna
21 15A WSH – Spryskiwacz szyby przedniej
22 10A ECU-IG – Układ świateł do jazdy dziennej, układ przeciwblokujący hamulce, układ wspomagania kierownicy, elektryczne szyby, układ zamka drzwi, układ antykradzieżowy, elektryczny wentylator chłodzący
23 WSKAŹNIK 10A – Układ ładowania, kierunkowskazy, światła awaryjne, światła podnoszenia, sterowanie oświetleniem tablicy przyrządów, system blokady zmiany biegów, odmgławiacz tylnej szyby, układ klimatyzacji, układ automatycznej skrzyni biegów
24 7,5A OBD2 – pokładowy system diagnostyczny
25 10A STOP – Światła hamowania, światło hamowania montowane nad głową, wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa, układ blokady zmiany biegów, układ przeciwblokujący
26
27 25A D/L – System zamka drzwi
28 15A FR FOG – Przednie światła przeciwmgielne
29
30 10A TAIL – boczne światła obrysowe, światła postojowe, światła tylne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa
31 25A AM1 – Wielopunktowy układ wtrysku paliwa / sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa

Zapalniczka jest sterowana bezpiecznikiem nr 8, 15A, oznaczonym na obudowie jako CIG.

Poszczególne elementy mocowane są do górnej części bloku.

Schemat

Rozszyfrowanie

F1 30A Wyposażenie nadwozia ECU / elektryka okien
F2 30/40A Zasilanie przekaźnika kierunkowskazów/ogrzewania tylnej szyby, bezpiecznik: „MIR HTR”
F3 30A Podgrzewane siedzenia
R1 Przekaźnik – włącznik kierunkowskazów
R2 Przekaźnik nagrzewnicy
R3 Przekaźnik „IG1” – układ zapłonowy

W pobliżu można podłączyć niektóre przekaźniki:

  1. Przekaźnik AS
  2. Przekaźnik układu zapłonowego
  3. Przekaźnik nagrzewnicy
  4. Przekaźnik tylnych świateł przeciwmgielnych
  5. Przekaźnik przednich świateł przeciwmgłowych
  6. Wyłączniki automatyczne

Dodatkowa skrzynka bezpiecznikowa

Schemat

Przeznaczenie

1 7,5A ACC2 – System blokady zmiany biegów
7,5A AM2 NO.2 – Ładowanie, Sterowanie zamkiem drzwi, Podwójny zamek, Sterowanie silnikiem, System immobilizera silnika, System wejścia i uruchamiania, Zapłon, Oświetlenie wewnętrzne, Przypomnienie o włączeniu oświetlenia, Elektryczne szyby, Ostrzeżenie o zapięciu pasów bezpieczeństwa, Uruchamianie, Blokada kierownicy, bezprzewodowa sterowanie zamkiem drzwi
7,5A WIP-S – Układ ładowania
2 7,5A ACC2 – System blokady zmiany biegów
7,5A AM2 NO.2 – Ładowanie, Sterowanie zamkiem drzwi, Podwójny zamek, Sterowanie silnikiem, System immobilizera silnika, System wejścia i uruchamiania, Zapłon, Oświetlenie wewnętrzne, Przypomnienie o włączeniu oświetlenia, Elektryczne szyby, Ostrzeżenie o zapięciu pasów bezpieczeństwa, Uruchamianie, Blokada kierownicy, bezprzewodowa sterowanie zamkiem drzwi
7,5A WIP-S – Układ ładowania

Dodatkowe przedmioty

Schemat

Zamiar

  1. Odbiornik sterowania drzwiami
  2. Przekaźnik świateł hamowania

Toyota Yaris 2 bezpieczniki pod maską

Nastrój

Ogólny układ elektrycznych jednostek sterujących pod maską

Ruch lewostronny

Kierownica prawostronna

Przeznaczenie

  1. Skrzynka bezpieczników i przekaźników
  2. bez świateł do jazdy dziennej: skrzynka przekaźników
  3. ze światłami do jazdy dziennej: blok przekaźników nr 2
  4. Sterownik silnika
  5. Blok bezpieczników
  6. Przekaźnik świecy żarowej
  7. Jednostka sterująca przeciwpoślizgowa z napędem

Skrzynka bezpieczników i przekaźników

Znajduje się po lewej stronie komory silnika.

Zdjęcie – przykład

Przykład obwodu z pokrywy bloku

Schemat

Opis

1  –
2 15A AM2 – Układ rozruchowy, wielopunktowy układ wtrysku paliwa / sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa
3 20A EFI – wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa
Klakson 10A – 1NZ-FE, 2NZ-FE, 2SZ-FE, 2ZR-FE, 1KR-FE: Klakson
30A ECD – 1ND-TV: Wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa
4 RÓŻEK 10A – 1KR-FE, 1ND-TV: Róg
20A EFI – 1NZ-FE, 2NZ-FE, 2SZ-FE, 2ZR-FE, 1KR-FE: Wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa
30A ECD – Diesel: Wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa (TMMF, produkcja od listopada 2008 r.)
5 Zapasowy bezpiecznik
6 Zapasowy bezpiecznik
7 Zapasowy bezpiecznik
8
9
10
11 20A FR DEF – Podgrzewana szyba przednia
12 30A ABS2/VSC2 – Układ przeciwblokujący, układ kontroli stabilności pojazdu
13 30A H-LP MAIN – с ДХО: «H – LP LH / H – LP LO LH», «H – LP LH / H – LP LO LH», «H – LP HI LH», «H – LP HI RH»
14 30A ST – Układ rozruchowy
15 20A S-LOCK – Układ blokady kierownicy
16 15A DOME – Oświetlenie wewnętrzne, oświetlenie osobiste, system antykradzieżowy, system audio, bezprzewodowy system zdalnego sterowania
17 7.5A ECU-B – System immobilizera silnika, System świateł do jazdy dziennej, System klasyfikacji pasażerów na przednich siedzeniach, Elektrycznie sterowane szyby, System zamka drzwi, System antykradzieżowy, Miernik i czujnik
18 7,5A ALT-S – Układ ładowania
19 10A ETCS – Wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa, elektroniczny układ sterowania przepustnicą
20 10A HAZ – Kierunkowskazy, światła awaryjne
21 50A AMT – wielomodowa manualna skrzynia biegów
40A BBC – System zatrzymywania i uruchamiania
22 10A H-LP RH – Prawy reflektor
23 10A H-LP LH – Reflektor lewy
24 10A EFI2 – Benzyna: Wielopunktowy układ wtrysku paliwa / Sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa
10A ECD2 – Diesel: Wielopunktowy układ wtrysku paliwa / Sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa
25 7,5A ECD3 – Diesel: Wielopunktowy układ wtrysku paliwa / Sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa
26 40A HTR SUB2 – 435W Typ: Grzałka PTC
50A HTR SUB1 – 600W Typ: Grzałka PTC
27 50A EPS – elektryczne wspomaganie kierownicy
28 50A ABS1/VSC1 – Układ przeciwblokujący, układ kontroli stabilności pojazdu
29 40A HTR – Układ klimatyzacji
30 30A RDI – Elektryczny wentylator chłodzący
31 30A HTR SUB1 – 435W Typ: Grzałka PTC
30A HTR SUB2 – 600W Typ: Grzałka PTC
32 30A H-LP CLN //PWR HTR – Nagrzewnica elektryczna, środek do czyszczenia reflektorów
30A HTR SUB3 – 600W Typ: Grzałka PTC
Przekaźnik
R1 Rozrusznik (ST) – Rozrusznik
R2 Elektryczny wentylator chłodzący (FAN NR 2) – Wentylator chłodzący
R3 Grzałka PTC (HTR SUB1) – Grzałka

Blok przekaźników

Schemat

Rozszyfrowanie

1  –
2  –
3 10A H-LP HI RH – Reflektor przedni prawy
4 10A H-LP HI LH – Reflektor przedni lewy
Przekaźnik
R1 Ściemniacz (DIM)
R2 Kontrola stabilności pojazdu / Układ przeciwblokujący / Wielomodowa manualna skrzynia biegów (VSC1 / ABS1 / AMT)
R3
R4 Reflektor (H-LP)
R5 Grzejnik PTC (HTR SUB3)
R6 Grzejnik PTC (HTR SUB2)
R7 Grzejnik PTC (HTR SUB1)
R8 Kontrola stabilności pojazdu/układ przeciwblokujący (VSC2/ABS2)

Dodatkowy blok przekaźników

Opcja 1

  • Kontrola stabilności pojazdu R1 (VSC1)
  • R2 Kontrola stabilności pojazdu (FR DEF / VSC2)

Opcja 2

  • Nagrzewnica R1 PTC (HTR SUB3)
  • Nagrzewnica R2 PTC (HTR SUB2)
  • R3 Reflektor / Wielomodowa manualna skrzynia biegów / Nagrzewnica PTC (H-LP / AMT / HTR SUB1)

Blok bezpieczników zasilania

Znajduje się na dodatnim zacisku akumulatora.

Schemat

Zamiar

  1. 80A GLOW DC/DC – Diesel: wielopunktowy układ wtrysku paliwa / sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa
  2. GŁÓWNY 60/80A – Bezpieczniki „EFI”, „HORN”, „AM2”, „ALT-S”, „DOME”, „ST”, „ECU-B”, „ETCS”, „HAZ”, „H-LP „LH/H-LP LO LH”, „H-LP RH/H-LP LO RH”, „AMT”
  3. 120A ALT – Układ ładowania, Bezpieczniki HTR SUB2″, „EPS”, „ABS1/VSC1”, „HTR”, „ABS2/VSC2”, „HTR SUB1”, „RDI”, „DEF”, „FR FOG”, „ Bezpieczniki OBD2”, „D/L”, „POWER”, „RR DOOR”, „RL DOOR”, „STOP” i „AM1”

To wszystko. Jeśli wiesz jak ulepszyć materiał napisz w komentarzu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *