Renault Scenic drugiej generacji produkowany był w latach 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009 i 2010. Modyfikacja 7-osobowa znana jest również jako Grand Scenic. W tym okresie samochód był raz aktualizowany, ale niezbyt znacząco. Pokażemy Ci gdzie znajdują się przekaźniki i skrzynki bezpieczników w Renault Scenic 2. generacji. Dostarczymy zdjęcia bloków, schematy i opiszemy przeznaczenie ich elementów.
Renault Scenic 2 bezpieczniki w kabinie
Główna jednostka
Znajduje się w desce rozdzielczej, po lewej stronie.
Schemat rozmieszczenia bezpieczników zostanie naklejony na pokrywę ochronną.
Schemat
Opis
- A – 40A Przekaźnik podnośnika szyby lub przekaźnik lampy ksenonowej
- B – 40A Przekaźnik świateł hamowania
C | 40A Elektryczny wentylator wewnętrzny |
D | 40A Impulsowe otwieranie tylnych drzwi lub elektryczny przekaźnik szyb (pojazdy z kierownicą po lewej stronie) |
I | 20A Elektryczny szyberdach |
F | 10A ABS ECU i system stabilizacji trajektorii – czujnik przyspieszenia kątowego i bocznego |
G | 15A System audio, przekaźnik pompy spryskiwaczy reflektorów, zapalniczka pierwszego rzędu, elementy ogrzewania siedzeń, pompka spryskiwacza szyby przedniej, przekaźnik podgrzewacza oleju napędowego, panel klimatyzacji, sterownik klimatyzacji, elektrochromowe lusterko wsteczne, alarm bezpieczeństwa, centralna jednostka komunikacyjna |
H | 15A Światło stopu |
K | Przekaźnik zasilania ECU lampy ksenonowej 5A, zasilacz siłownika lampy ksenonowej, lampa oświetlenia schowka podręcznego |
L | 25A Drzwi kierowcy sterowane elektrycznie |
M | 25A Podnośnik szyby drzwi pasażera, przekaźnik elektrycznego szyby (pojazdy z kierownicą po prawej stronie) |
N | Bezpiecznik 20A do odłączania odbiorników elektrycznych: systemu audio, elektrycznie regulowanych lusterek zewnętrznych, alarmu bezpieczeństwa, tablicy rozdzielczej, konsoli środkowej |
O | 15A Sygnał dźwiękowy, złącze diagnostyczne, przekaźnik pompy spryskiwaczy reflektorów |
P | 15A Silnik wycieraczki tylnej szyby |
R | 20A UCH, komputer klimatyzacji, przekaźnik świateł hamowania (B) |
T | Bezpiecznik zapalniczki samochodowej 15A Renault Scenic 2 |
S | 3A Wentylator elektryczny i czujnik temperatury wnętrza, lusterko wsteczne z powłoką elektrochromową, czujniki deszczu i światła |
W | 20A Zamek centralny lub zamek wewnętrzny klamki drzwi |
W | Nieużywany |
W | 7,5A Elementy grzewcze zewnętrznych lusterek wstecznych |
Za zapalniczkę odpowiada bezpiecznik oznaczony literą T, patrz schemat.
Blok pod siedzeniem pasażera
Znajduje się w kabinie pod lewym przednim siedzeniem.
Zdjęcie
Schemat
Przeznaczenie
1 | Bezpiecznik automatycznego hamulca postojowego 25 A |
2 | Bezpiecznik obwodu ogrzewania siedzenia kierowcy i pasażera 20 A |
3 | 10A Nieużywany |
4 | Bezpiecznik 10 A gniazda zasilania akcesoriów konsoli, zamka konsoli zasilania i oświetlenia środkowego schowka podręcznego |
5 | Bezpiecznik gniazda zasilania akcesoriów drugiego rzędu 10 A |
6 | 10 A Bezpiecznik gniazda zasilania akcesoriów dla pierwszego rzędu siedzeń |
A | 50A Przekaźnik odbiornika energii elektrycznej, drugi przekaźnik mocy dla powyższych bezpieczników 2, 4, 5 i 6 |
Oddzielne przekaźniki
Jedna para znajduje się po prawej stronie UCH (2 dodatkowe przekaźniki ogrzewania), a przekaźnik na łączniku poprzecznym po lewej stronie tablicy rozdzielczej (przekaźnik odbiorczy na tablicy bezpieczników)
Renault Scenic 2 bezpieczniki pod maską
Bezpieczniki w bloku przełączającym
Blok 1
Schemat bloku 1
Rozszyfrowanie
3 | 25A Przekaźnik trakcji rozrusznika |
4 | 10A Sprzęgło sprężarki klimatyzacji |
5A | 15A Elektryczna blokada kolumny kierownicy |
5C | Światła cofania 10A |
5D | 5A Komputer wtryskowy i elektryczna blokada kolumny kierownicy („+” za stacyjką) |
5E | 5A Poduszka powietrzna ECU i elektryczne wspomaganie kierownicy („+” po wyłączniku zapłonu) |
5F | 7,5A „+” za stacyjką (w kabinie): wskaźnik położenia dźwigni zmiany biegów, regulator i ogranicznik prędkości, skrzynka bezpieczników i przekaźników w kabinie, przekaźnik dodatkowego ogrzewania wnętrza, złącze diagnostyczne, lusterko wsteczne, czujnik deszczu i panel solarny intensywność promieniowania (w zależności od modyfikacji, ECU, systemu audio |
5H | 5A Automatyczna skrzynia biegów |
5G | 10A Nieużywany (lub „+” za wyłącznikiem zapłonu do instalacji zasilania skroplonym gazem, jeśli występuje) |
6 | 30A Element grzewczy tylnej szyby |
7A | 7,5A Światła pozycyjne prawe, wyłącznik układu kontroli parkowania, wyłącznik układu stabilizacji toru jazdy, wskaźnik położenia dźwigni zmiany biegów, dźwignia hamulca postojowego |
B7 | 7,5 A Lewe światła pozycyjne, zapalniczka samochodowa, centralny zamek i wyłączniki świateł awaryjnych, przełącznik regulacji zasięgu reflektorów, panel klimatyzacji, włącznik podnośnika szyb w drzwiach pasażera, włącznik podnośnika szyb tylnych drzwi, ECU systemu nawigacji, elementy ogrzewania fotela kierowcy i pasażera |
8A | 10A Prawy reflektor (światła drogowe) |
B8 | 10A Reflektor lewy (światła drogowe) |
8C | 10A Światło mijania (prawy reflektor), regulator zasięgu reflektorów, siłownik regulacji zasięgu prawego reflektora, ECU lampy ksenonowej |
8D | 10A Lewy reflektor (światło mijania), lewy siłownik regulacji poziomu reflektora |
9 | Silnik wycieraczek 25A |
10 | 20A Światła przeciwmgielne |
11 | 40A Wentylator chłodzący silnik elektryczny (niska prędkość) |
13 | Komputer ABS 25A i system stabilizacji trajektorii |
15 | 20A + akumulator do automatycznej skrzyni biegów (lub układu zasilania na gaz płynny, jeśli jest dostępny) |
16 | 10A Nieużywany |
Blok 2
Blok schematu 2
Zamiar
1 | 70A Przekaźnik dodatkowego ogrzewania 2 |
2 | 60A Blok montażowy bezpieczników i przekaźników w kabinie pasażerskiej |
3 | 40A Przekaźnik dodatkowego ogrzewania 1 |
4 | Elektryczne wspomaganie kierownicy 70A |
5 | Jednostka sterująca ABS 50A |
6 | 70A Blok montażowy bezpieczników i przekaźników w kabinie pasażerskiej |
7 | 20A Przekaźnik ogrzewania filtra paliwa silnika wysokoprężnego |
8 | 70A Jednostka sterująca nagrzewaniem wstępnym |
9 | Nieużywany |
Bezpieczniki akumulatora
Wkładki bezpiecznikowe znajdują się na dodatnim zacisku akumulatora.
- 30A – Elektroniczna jednostka sterująca w kabinie
- 350 A – dla samochodu z silnikiem benzynowym, 400 A – dla samochodu z silnikiem Diesla – Zespół przełączający komorę silnika
- 30A – Zespół przełączający komorę silnika
A jeśli masz coś do dodania, napisz w komentarzach.