Schemat bezpieczników Hyundai i20

Subkompaktowy hatchback Hyundai i20 produkowany jest od 2008 roku do chwili obecnej w 2 generacjach. Pierwsza generacja była produkowana w latach 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 i 2014. W tym czasie model przeszedł zmianę stylizacji. Od 2015 roku w sprzedaży dostępny jest Hyundai i20 drugiej generacji. W tym materiale znajdziesz opis bezpieczników i przekaźników Hyundaia i20 wraz ze schematami blokowymi i ich lokalizacją. Zwróć uwagę na bezpiecznik zapalniczki.

Rozmieszczenie bloków w I i II generacji jest takie samo. Mogą występować różnice w konstrukcji i przeznaczeniu elementów bloków bezpieczników i przekaźników. Zapoznaj się ze schematami znajdującymi się z tyłu osłony ochronnej.

Hyundai i20 bezpieczniki w kabinie

Znajduje się w dolnej części tablicy przyrządów.

Przykładowy diagram. Opcja 1.

Przykładowy diagram. Opcja 2.

Opis

P/WDW-LH Wyłącznik główny elektrycznego podnoszenia szyb, automatyczna blokada podnośnika szyby drzwi kierowcy, przełącznik sterowania podnośnikiem szyby prawych tylnych drzwi, przełącznik sterowania podnośnikiem szyby przednich drzwi pasażera (dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie)
S/HTD Przełącznik ogrzewania przedniego siedzenia pasażera, przełącznik ogrzewania siedzenia kierowcy
WYCIERACZKA RR Silnik wycieraczki tylnej szyby, przełącznik wielofunkcyjny (przełącznik sterowania wycieraczką)
H/LP PRAWA Prawy reflektor, tablica przyrządów (reflektory włączone)
IGN 2 Przełącznik poziomu reflektorów, czujnik temperatury kabiny, moduł sterujący elektroniki nadwozia (BCM), moduł sterujący klimatyzacji, moduł sterujący szyberdachu, lewe/prawe reflektory, skrzynka bezpieczników i przekaźnik w komorze silnika (przekaźnik układu podgrzewania filtra paliwa (FFHS),), światła do jazdy dziennej (DRL), przekaźnik wentylatora), skrzynka bezpieczników i przekaźnik silnika Diesla (przekaźnik nagrzewnicy PTC 2, przekaźnik nagrzewnicy PTC 3)
PCU Czujnik ostrzegawczy filtra paliwa, czujnik przepływu powietrza, moduł sterujący silnika (ECM) (jeśli jest wyposażony w ręczną skrzynię biegów), moduł sterujący zespołem napędowym (PCM) (jeśli jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów)
ZATRZYMAJ SIĘ Włącznik świateł hamowania, złącze łącza danych (DLC), przekaźnik podnośnika szyb
TORBA Moduł czujnika pasa bezpieczeństwa, elektroniczna jednostka sterująca SRS
ZARYZYKOWAĆ Przełącznik zagrożeń, przekaźnik zagrożeń
BEZPIECZEŃSTWO P/W Automatyczna blokada podnośnika szyby drzwi kierowcy
GRUPA Komputer pokładowy, tablica przyrządów (podświetlenie), moduł sterujący nadwozia (BCM)
TCU Przełącznik nadbiegu, generator impulsów „A”, generator impulsów „B”, czujnik prędkości pojazdu
IGN1 Alternator (KAPPA), moduł sterujący elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS), moduł monitorowania ciśnienia w oponach
ABS Przełącznik elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy (ESP), czujnik kąta skrętu kierownicy, moduł sterujący układu przeciwblokującego (ABS), moduł sterujący ESP, czujnik odchylenia, skrzynka bezpieczników i przekaźnik w komorze silnika (uniwersalne złącze testowe)
CEWKA IGN Cewka zapłonowa (KAPPA), cewki zapłonowe nr 1 – 4 (GAMMA), kondensator (GAMMA)
Płyta B/UP Przełącznik trybu skrzyni biegów (GAMMA), przełącznik świateł cofania
A/TORBA IND Tablica przyrządów (oświetlenie poduszki powietrznej)
Płyta T/SIG Przełącznik zagrożenia
OGON LP LH Przekaźnik świateł do jazdy dziennej (DRL), lampa tablicy rejestracyjnej, lewa tylna lampa zespolona, ​​lewy reflektor
OGON LP PRAWY Reflektor prawy, lampa tylna prawa, oświetlenie
AKC Elektryczne lusterka zewnętrzne, system audio, komputer pokładowy
C/ŚWIATŁO Zapalniczka
RR MGŁA LP Przekaźnik tylnych świateł przeciwmgielnych
B/A RÓG Przekaźnik antykradzieżowy
DR BLOK Przekaźnik otwierania klapy tylnej, przekaźnik blokowania/odblokowywania drzwi, przekaźnik blokady drzwi
FRT ZĘB LP Przekaźnik przednich świateł przeciwmgielnych
SKŁADANIE Przełącznik elektrycznego sterowania lusterkiem zewnętrznym
S/ DACH Jednostka sterująca szyberdachem
POCZĄTEK Moduł sterujący silnika (ECM) (pojazdy z silnikiem Diesla), skrzynka bezpieczników w komorze silnika i przekaźniki (przekaźnik rozrusznika, przekaźnik alarmu antykradzieżowego)

Bezpiecznik zapalniczki jest oznaczony na schemacie jako C/LIGHT lub POWER OUTLET.

Hyundai i20 bezpieczniki pod maską

Główna jednostka

Znajduje się po lewej stronie komory silnika, obok akumulatora.

opcja 1

Schemat opcji 2

Zamiar

WAT 2 Skrzynka przyłączeniowa w desce rozdzielczej (przekaźnik podnośnika szyb, bezpieczniki (BEZPIECZEŃSTWO P/W – 15 A, ZAGROŻENIE – 15 A))
WAT 1 Skrzynka przyłączeniowa tablicy rozdzielczej (przekaźnik świateł tylnych, bezpieczniki (S/ROOF – 20 A, SKŁADANE – 10 A, DR LOCK – 20 A, STOP LP – 15 A, V/A HORN – 15 A, RR FOG LP – 10 A, FRT FOG LP – 10 A, złącze zasilania (ROOM – 10 A, AUDIO – 20 A))
C/WENTYLATOR Przekaźnik wysokiej prędkości wentylatora chłodzącego, przekaźnik niskiej prędkości wentylatora chłodzącego
GŁÓWNY Generator, bezpieczniki (ABS 1 – 40 A. ABS 2 – 40 A, RR HTD – 40 A, BLOWER – 40 A, MDPS – 80 A, A/CON 1 – 10 A)
ABS2 Wielofunkcyjne złącze sterujące, jednostka sterująca układu przeciwblokującego (ABS), jednostka sterująca elektronicznej kontroli stabilności (ESP)
ABS 1 Wielofunkcyjne złącze sterujące, jednostka sterująca układu przeciwblokującego (ABS), jednostka sterująca elektronicznej kontroli stabilności (ESP)
RR HTD Przekaźnik ogrzewania tylnego
DMUCHACZ Przekaźnik wentylatora
MDPS Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy (ESP).
IGN 2 Zapłon
ECU A Moduł sterujący silnika (ECM) (jeśli jest wyposażony w ręczną skrzynię biegów), moduł sterujący skrzynią biegów (PCM) (jeśli jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów), przekaźnik sterujący silnikiem (przekaźnik główny)
F/POMPA Przekaźnik pompy paliwa
IGN 1 Blokada zapłonu
KLAKSON Przekaźnik klaksonu
SNSR 1 Czujnik położenia wałka rozrządu, zawór elektromagnetyczny sterujący przedmuchem, czujnik tlenu (przed i za urządzeniem), moduł sterujący immobilizera, przekaźnik niskiej prędkości wentylatora chłodzącego, przekaźnik wysokiej prędkości wentylatora chłodzącego
ECU W Moduł sterujący silnika (ECM) (jeśli jest wyposażony w ręczną skrzynię biegów), moduł sterujący skrzynią biegów (PCM) (jeśli jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów)
DRL Uziemienie (jednostka sterująca elektroniki nadwozia (BCM))
ECU 1 Moduł sterujący silnika (ECM) (jeśli jest wyposażony w ręczną skrzynię biegów), moduł sterujący skrzynią biegów (PCM) (jeśli jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów)
INJ Wtryskiwacze 1-4, napęd kontroli prędkości biegu jałowego, przekaźnik klimatyzacji, zawór sterujący przepływem oleju (GAMMA)
A/CON2 Jednostka sterująca klimatyzatorem
DO/Z 1 Przekaźnik klimatyzatora

Dodatkowy blok

Montowany po prawej stronie komory silnika w modelach i20 z silnikami wysokoprężnymi.

Za pracę silnika mogą odpowiadać elementy takie jak:

  • GLOW – Przekaźnik świecy żarowej, przekaźnik nagrzewnicy powietrza
  • PTC – przekaźnik nagrzewnicy pomocniczej

To wszystko. A jeśli masz coś do dodania do materiału, pisz w komentarzach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *