Subkompaktowy hatchback Hyundai i20 produkowany jest od 2008 roku do chwili obecnej w 2 generacjach. Pierwsza generacja była produkowana w latach 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 i 2014. W tym czasie model przeszedł zmianę stylizacji. Od 2015 roku w sprzedaży dostępny jest Hyundai i20 drugiej generacji. W tym materiale znajdziesz opis bezpieczników i przekaźników Hyundaia i20 wraz ze schematami blokowymi i ich lokalizacją. Zwróć uwagę na bezpiecznik zapalniczki.

Rozmieszczenie bloków w I i II generacji jest takie samo. Mogą występować różnice w konstrukcji i przeznaczeniu elementów bloków bezpieczników i przekaźników. Zapoznaj się ze schematami znajdującymi się z tyłu osłony ochronnej.
Hyundai i20 bezpieczniki w kabinie
Znajduje się w dolnej części tablicy przyrządów.
Przykładowy diagram. Opcja 1.
Opis
P/WDW-LH | Wyłącznik główny elektrycznego podnoszenia szyb, automatyczna blokada podnośnika szyby drzwi kierowcy, przełącznik sterowania podnośnikiem szyby prawych tylnych drzwi, przełącznik sterowania podnośnikiem szyby przednich drzwi pasażera (dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie) |
S/HTD | Przełącznik ogrzewania przedniego siedzenia pasażera, przełącznik ogrzewania siedzenia kierowcy |
WYCIERACZKA RR | Silnik wycieraczki tylnej szyby, przełącznik wielofunkcyjny (przełącznik sterowania wycieraczką) |
H/LP PRAWA | Prawy reflektor, tablica przyrządów (reflektory włączone) |
IGN 2 | Przełącznik poziomu reflektorów, czujnik temperatury kabiny, moduł sterujący elektroniki nadwozia (BCM), moduł sterujący klimatyzacji, moduł sterujący szyberdachu, lewe/prawe reflektory, skrzynka bezpieczników i przekaźnik w komorze silnika (przekaźnik układu podgrzewania filtra paliwa (FFHS),), światła do jazdy dziennej (DRL), przekaźnik wentylatora), skrzynka bezpieczników i przekaźnik silnika Diesla (przekaźnik nagrzewnicy PTC 2, przekaźnik nagrzewnicy PTC 3) |
PCU | Czujnik ostrzegawczy filtra paliwa, czujnik przepływu powietrza, moduł sterujący silnika (ECM) (jeśli jest wyposażony w ręczną skrzynię biegów), moduł sterujący zespołem napędowym (PCM) (jeśli jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów) |
ZATRZYMAJ SIĘ | Włącznik świateł hamowania, złącze łącza danych (DLC), przekaźnik podnośnika szyb |
TORBA | Moduł czujnika pasa bezpieczeństwa, elektroniczna jednostka sterująca SRS |
ZARYZYKOWAĆ | Przełącznik zagrożeń, przekaźnik zagrożeń |
BEZPIECZEŃSTWO P/W | Automatyczna blokada podnośnika szyby drzwi kierowcy |
GRUPA | Komputer pokładowy, tablica przyrządów (podświetlenie), moduł sterujący nadwozia (BCM) |
TCU | Przełącznik nadbiegu, generator impulsów „A”, generator impulsów „B”, czujnik prędkości pojazdu |
IGN1 | Alternator (KAPPA), moduł sterujący elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS), moduł monitorowania ciśnienia w oponach |
ABS | Przełącznik elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy (ESP), czujnik kąta skrętu kierownicy, moduł sterujący układu przeciwblokującego (ABS), moduł sterujący ESP, czujnik odchylenia, skrzynka bezpieczników i przekaźnik w komorze silnika (uniwersalne złącze testowe) |
CEWKA IGN | Cewka zapłonowa (KAPPA), cewki zapłonowe nr 1 – 4 (GAMMA), kondensator (GAMMA) |
Płyta B/UP | Przełącznik trybu skrzyni biegów (GAMMA), przełącznik świateł cofania |
A/TORBA IND | Tablica przyrządów (oświetlenie poduszki powietrznej) |
Płyta T/SIG | Przełącznik zagrożenia |
OGON LP LH | Przekaźnik świateł do jazdy dziennej (DRL), lampa tablicy rejestracyjnej, lewa tylna lampa zespolona, lewy reflektor |
OGON LP PRAWY | Reflektor prawy, lampa tylna prawa, oświetlenie |
AKC | Elektryczne lusterka zewnętrzne, system audio, komputer pokładowy |
C/ŚWIATŁO | Zapalniczka |
RR MGŁA LP | Przekaźnik tylnych świateł przeciwmgielnych |
B/A RÓG | Przekaźnik antykradzieżowy |
DR BLOK | Przekaźnik otwierania klapy tylnej, przekaźnik blokowania/odblokowywania drzwi, przekaźnik blokady drzwi |
FRT ZĘB LP | Przekaźnik przednich świateł przeciwmgielnych |
SKŁADANIE | Przełącznik elektrycznego sterowania lusterkiem zewnętrznym |
S/ DACH | Jednostka sterująca szyberdachem |
POCZĄTEK | Moduł sterujący silnika (ECM) (pojazdy z silnikiem Diesla), skrzynka bezpieczników w komorze silnika i przekaźniki (przekaźnik rozrusznika, przekaźnik alarmu antykradzieżowego) |
Bezpiecznik zapalniczki jest oznaczony na schemacie jako C/LIGHT lub POWER OUTLET.
Hyundai i20 bezpieczniki pod maską
Główna jednostka
Znajduje się po lewej stronie komory silnika, obok akumulatora.
opcja 1
Schemat opcji 2
Zamiar
WAT 2 | Skrzynka przyłączeniowa w desce rozdzielczej (przekaźnik podnośnika szyb, bezpieczniki (BEZPIECZEŃSTWO P/W – 15 A, ZAGROŻENIE – 15 A)) |
WAT 1 | Skrzynka przyłączeniowa tablicy rozdzielczej (przekaźnik świateł tylnych, bezpieczniki (S/ROOF – 20 A, SKŁADANE – 10 A, DR LOCK – 20 A, STOP LP – 15 A, V/A HORN – 15 A, RR FOG LP – 10 A, FRT FOG LP – 10 A, złącze zasilania (ROOM – 10 A, AUDIO – 20 A)) |
C/WENTYLATOR | Przekaźnik wysokiej prędkości wentylatora chłodzącego, przekaźnik niskiej prędkości wentylatora chłodzącego |
GŁÓWNY | Generator, bezpieczniki (ABS 1 – 40 A. ABS 2 – 40 A, RR HTD – 40 A, BLOWER – 40 A, MDPS – 80 A, A/CON 1 – 10 A) |
ABS2 | Wielofunkcyjne złącze sterujące, jednostka sterująca układu przeciwblokującego (ABS), jednostka sterująca elektronicznej kontroli stabilności (ESP) |
ABS 1 | Wielofunkcyjne złącze sterujące, jednostka sterująca układu przeciwblokującego (ABS), jednostka sterująca elektronicznej kontroli stabilności (ESP) |
RR HTD | Przekaźnik ogrzewania tylnego |
DMUCHACZ | Przekaźnik wentylatora |
MDPS | Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy (ESP). |
IGN 2 | Zapłon |
ECU A | Moduł sterujący silnika (ECM) (jeśli jest wyposażony w ręczną skrzynię biegów), moduł sterujący skrzynią biegów (PCM) (jeśli jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów), przekaźnik sterujący silnikiem (przekaźnik główny) |
F/POMPA | Przekaźnik pompy paliwa |
IGN 1 | Blokada zapłonu |
KLAKSON | Przekaźnik klaksonu |
SNSR 1 | Czujnik położenia wałka rozrządu, zawór elektromagnetyczny sterujący przedmuchem, czujnik tlenu (przed i za urządzeniem), moduł sterujący immobilizera, przekaźnik niskiej prędkości wentylatora chłodzącego, przekaźnik wysokiej prędkości wentylatora chłodzącego |
ECU W | Moduł sterujący silnika (ECM) (jeśli jest wyposażony w ręczną skrzynię biegów), moduł sterujący skrzynią biegów (PCM) (jeśli jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów) |
DRL | Uziemienie (jednostka sterująca elektroniki nadwozia (BCM)) |
ECU 1 | Moduł sterujący silnika (ECM) (jeśli jest wyposażony w ręczną skrzynię biegów), moduł sterujący skrzynią biegów (PCM) (jeśli jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów) |
INJ | Wtryskiwacze 1-4, napęd kontroli prędkości biegu jałowego, przekaźnik klimatyzacji, zawór sterujący przepływem oleju (GAMMA) |
A/CON2 | Jednostka sterująca klimatyzatorem |
DO/Z 1 | Przekaźnik klimatyzatora |
Dodatkowy blok
Montowany po prawej stronie komory silnika w modelach i20 z silnikami wysokoprężnymi.
Za pracę silnika mogą odpowiadać elementy takie jak:
- GLOW – Przekaźnik świecy żarowej, przekaźnik nagrzewnicy powietrza
- PTC – przekaźnik nagrzewnicy pomocniczej
To wszystko. A jeśli masz coś do dodania do materiału, pisz w komentarzach.